söndag 27 juli

jag är verkligen utmattad(!) och jag har mycket att berätta. men jag börjar med går dagen.

lördag den 26 juli 2008 tog jag konfirmationen. det var jättefint väder (lite varmt kanske). men verkligen kul!
när vi stog där och skulle vänta på att få gå in, alla var hyper nervösa. klockan ringer och orgeln börjar spela och vi börjar gå in. hade lite klack på skon, och jag är verkligen dålig på att gå i högklackat. men allt gick bra. vi hade inte ett sånt där gammaldags prov utan vi hade en redovisning i form av en pjäs/ musikal med sång och teater. och även solo sång från mig och två kompisar. hallelujah- jeff buckley blev det. det var jätte nervöst, men alla sa att det var fint och att dom rös, så jag antar att det var det också :) det var iallafall skönt när det var över, men samtidigt tråkigt. alla kompisar man skaffat sig på dessa veckor, och helt plötsligt kanske man inte får träffa dom mera.. det känns tråkigt. iallafall efteråt blev det firande. vi var 4 stycken som firade tillsammans med släkt. jag fick en kamera (äntligen!), pengar, smycken m.m. jättenöjd! 


jag och min älskade kusin. 


i allt det roliga så finns även det tråkiga. min mormor ligger på dödsbädden och min mamma, moster och morbror var tvugna att åka ifrån "efterfesten" till sjukhuset för att hon hade blivit sämre. på kvällen åkte hela familjen in till henne. 
 det känns jobbigt, att det känns jobbigt att vara hos henne, om ni förstår. att se henne ligga där och inte kunna göra någonting, knappt prata, bara slumra lite. det gör ont att för ca 3 veckor sen så verkade hon rätt frisk och glad! och nu så mår hon jättedåligt.. nu hoppas jag faktiskt lite att hon ska dö, inte för att jag inte vill ha henne omkring mig, utan för att hon ska få slut på sina plågor och att hon ska få träffa morfar och morbror och alla dom andra som hon säkert saknar.

mormor, jag älskar dig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0