del 1: NEW YORK BABY!

jag tror det blir enklare att ta resan i delar, blir inte så mycket på det viset.

för några år sen trodde jag aldrig att jag skulle komma till Usa, och New York! det kändes väldigt långt borta, kanske när jag blev äldre eller så, men inte nu med familjen. men för snart ett år sen åkte min kära syster ditt staterna för att jobba, och då öppnades dörrar må ni tro. det börjades prata om att vi måste ju åka dit och hälsa på! så våren 2009, väldigt sent, i mars-april nån gång bestämdes det att en resa till usa skulle bokas, och så det gjordes! med dunder, och lite brak, for Thielens iväg mot äventyr. Två virriga föräldrar med två underligt coola döttrar åkte för att förenas med en annan cooling.
Resan började hemma, i göteborg, där ett flygplan lyfte nån gång vid ett tiden. so long sverige!


Landvetter

Framme i Paris. Efter två timmars flygresa blev det både buss turer och tåg, den flygplatsen är inte liten!

Japp, vädret var så roligt som det ser ut, tyvärr. Efter en färd över Atlanten var man ändå glad att vara där.

Tog en Yellow car till hotellet. Igenom Brooklyn, Queens, och alla dom där ställena i öst.

New York, Manhattan, ser ni skylten upp i vänster hörne?
välkomma till... TIME SQUARE! vi bodde preics runt hörnet, mäktigt.

Vi gick en sväng, för att senare äta på Hard Rock.

Godaste Nachon :) kvällen tog tillslut slut.. och vi fick återvända hem till hotellet.

detta var ju i och för sig bara första dagen, haha. Alltså kommer mer bilder en annan gång! :)
kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0