GUUUULD!

VI VANN! :D Guldet och buklan är i mitt rum, och fy sjutton vad gott det är!
vi började med att komma trea (!) i gruppspelet. Sen i kvarten vann vi med 5-2. Då var vi vidare i semi. Där vann vi med 3-2 mot frölunda. Den matchen kändes sådär, men vi vann iallafall. Då blev det helt plötsligt dags för FINAL! :D

Finalen var hel häftig. Det var mörkt, musik, lampor som blinkade och efter som jag var lagkapten fick jag springa först in på plan. Kändes jättekonstigt.
 Matchen var överdrivet spännande ;) dom ledde med 2-0 efter första perioden. I andra perioden fick jag in ett mål. Men strax därpå gjorde dom ett igen. När det bara var ca en halv minut kvar fick vi in ett mål till! 3-2 stog det då. Vi fick ett frislag snett framför mål ute vid sargen och jag visste att det bara var ca 10 sekunder kvar, så jag la en kort pass, och när  det bara var 1 sekund kvar gick den in genom ett skott av Michan via Jossan tror jag! 
 Då blev det förlängning med 5 min. Om någon gjorde mål så vann dom. Dock var det ingen som gjorde nått mål så det blev istället straffar. 5 var. vi satte 4 och dom satte 3, så där med var vi vinnarna!
Första gången jag vinner Guld, och det gjorde ju inte saken sämre att jag var lagkapten eftersom jag då fick hämta bucklan :D plus att jag blev matchens lirare.
 Första gången detta laget spelade med varandra, och efter bara en helg vinner vi GBG-cup.

Nä, tjejer, SKIBK, VI ÄR BÄST!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0