Day 07 – Your best friend (s)

Oh, denna har jag längtat efter att få skriva!
Som ni kanske har förstått är vänner väldigt viktiga för mig. Jag skulle säga att jag har många vänner och alla är precis så vänner ska vara, men självklart har jag några som är så där speciella för just mig och det är just två stycken. Den ena heter Alicia och henne tänkte jag börja att berätta lite om. 


Alicia är inte bara min bästa vän. Hon är även min kusin och jag skulle även vilja kalla henne för syster. Det är ju en sådan relation vi har (som hon själv skrev så fint i sin blogg). I med att vi är kusiner har vi känt varandra i hela våra 17 åriga liv, och oj vad vi har haft kul! Alla dessa minnen. Det är ju just minnena som gör en relation stark. Varje gång jag hör en speciell låt eller ser en speciell film vi sett/hört tillsammans tänker jag ju på det. Och människor i vår omgivning blir ju galna på alla våra intern skämt! Sitter och skrattar här för mig själv när jag tänker på det.. :) Steekpinne, du är en steekpiinnnee.
Det är alltid dig jag ringer när jag mår dåligt, är trött, har för mycket energi eller bara är glad. För det är just dig jag tänker på då. Och du vet att du kan göra just det samma. Jag hade faktiskt inte överlevt en sekund utan dig.


And then we have Evelina. Här har vi min stöttepelare tusen gånger om. Hon är puff i piff och puff, hon är bull i bill och bull, hon är Evelina i Julia och Evelina. Ja ni hör, världen hade varit bra underlig om inte hon hade funnits vid min sida. Vi spenderar dagarna i ända tillsammans i med att vi går i samma klass, gör samma val och går i samma innebandy lag. Evelina är tryggheten i min vardag och visst kan det bli lite fight oss i mellan, men ljuset är inte långt borta isåfall. Nej, vad hade jag gjort utan dig? Jag hade förmodligen suttit i ett hörn någonstans. Inte vågat prata med någon och inte kommit framåt överhuvudtaget här i livet.
Självklart har jag tusen minnen med dig med och inget kan bli galnare när vi är tillsammans. Och nej, jag hade inte överlevt utan dig heller.
Älskar er så otroligt mycket tjejer! Ingen bulle utan er.

Kommentarer
Postat av: Kusin/syster/kompis... vafan ska jag kalla mig?

Ärru snygg eller?

Jag har längtat och funderat över vad du skulle skriva i detta inlägg men inget jag tänkt har varit så fint som detta! Min underbara vän! Jag älskar dig <3

Nu måste jag gå och krama min lilla nalle så inte nallen vill gå och krama någon annan :)

2010-12-07 @ 17:58:23
URL: http://aliciahedin.blogg.se/
Postat av: kalla mig vad du vill.

Började ju tillochmed gråta när jag läste detta här.. bulle du är en så fantastisk människa! detta lyste upp min dag mitt upp i allt plugg!

älskar dig *1000 bara så du vet och jag hade inte klarat en vecka utan dig, klarar ju knappt en dag lixom ;)

2010-12-07 @ 18:51:16
URL: http://evelinaochlinnea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0