sugen


Hej där alla hungriga!

Idag är en såndär seg dag. Mamma och Pappa är iväg, jag har läxor som jag inte orkar göra och sitter mest och stirrar, på ett ungefär. Ni vet hur det är. Iallafall så kollade jag på lite bilder på facebook och kom över några bilder där någon hade varit i London och (självklart) besökt alla våras älskade Starbucks! Inte nog med det hade även dessa personer käkat (eller snarare druckit) Frappuccino! Här snackar vi himmelen på jorden enligt mig så jag blev så sjukt sugen på det. Bilden ovan är från USA när jag smakade detta för första gången. Jag va såld dirr. Iallafall så kollade jag lite efter recept och hittade ett som även ni ska få ta del av!
  • 3/4 cup double-strength coffee, cold
  • 3 tablespoons granulated sugar
  • 1 cup low-fat milk
  • 2 cups ice
  • caramel topping, 3 Tbs
Jag körde även en Google Translate på detta.

3 / 4 kopp dubbel styrka kaffe, kallt
3 msk strösocker
1 kopp lättmjölk
2 koppar is
sockerkulör toppning, 3 msk


så ja. Hoppas det smakar :) Och just det, jag tror koppar = dl.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0